ANBI

De Protestantse Kerk in Nederland is een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Dat betekent dat ieder die een gift geeft, dit van de belastingdienst mag aftrekken van de inkomstenbelasting.
Dat geldt voor de landelijke programma's van de Protestantse Kerk: Missionair Werk, Kerk in Ontwikkeling, JOP en Kerk in Actie. En dat geldt ook voor de Protestantse Kerk op regionaal en plaatselijk niveau, zoals de gemeenten, de diaconieën en classes.

Ten behoeve van de ANBI-regelgeving worden hieronder een aantal gegevens betreffende onze kerkelijke gemeente en diaconie vermeld.

A.  Algemene gegevens

Naam ANBI (kerkelijke gemeente): Hervormde Gemeente Harmelen

RSIN/Fiscaal nummer:
002530752

Naam ANBI (diaconie): Diaconie van de (Hervormde) Protestantse gemeente te Harmelen
  RSIN/Fiscaal nummer:
824111357